Законопроєкт №11416-д набере чинності з 1 жовтня «заднім числом»

Підвищення не покриває всіх потреб на наступний рік. Тому, якщо не буде 50 млрд $ гранту від G7, то знову повернуться до подальшого підвищення податків. А як може вплинути на роботу бухгалтера запровадження Закону «заднім числом», поділився експерт

Податковий Комітет ВРУ сьогодні, 16 вересня 2024 року, прийняв до повторного першого версію урядового законопроєкту про підвищення податків 11416-д:


  1. за - 19
  2. утримався - 3
  3. проти - 1


З текстом порівняльної таблиці можна ознайомитись за посиланням.


За словами Ярослава Железняка, в тексті теж, що і було в попередньому Законі (який провалили) + підвищення податку на банки.


Детальніше:


  1. підвищення військового збору з 1,5% до 5%;
  2. збільшення податків на 1-2 групу ФОП;
  3. авансові внески на АЗС;
  4. 1% на всіх форм ФОП 3-ї групи;
  5. 25% прибутку на фінустанови;
  6. помісячна звітність ПДФО (для економомічного бронювання);
  7. 50% податок на прибуток банків у 2024 році.


Оскільки до жовтня Закон в цілому не буде прийнято, то впровадження буде «заднім числом» з 01 жовтня.


Таким чином на цей рік такі податкові зміни принесуть 58 млрд у 2024, та 137 млрд грн в наступному. Депутат підкреслив, що таке підвищення не покриває всіх потреб на наступний рік. Тому, якщо не буде 50 млрд $ гранту від G7, то очевидно що повернуться до подальшого підвищення податків.


Джерело: тг-канал Ярослава Железняка https://t.me/yzheleznyak/9954


Своїми думками з приводу чинності закону «заднім числом» поділився Антон Янко, бухгалтер, експерт з питань оплати праці, оподаткування та кадрового адміністрування:

Читаю тут про перспективи підвищення військового збору до 5% з 1 жовтня. Але є одне але. Рада не встигне прийняти закон до кінця вересня, а зробить це десь у жовтні. Може навіть не на початку. Потім ще Президент має підписати, а ще треба опублікувати. Але набере чинності він в зад 1 жовтня. Тут, вибачте, по іншому не скажеш. Те, що ТАМ немає і близько дотичних до бухгалтерії це вже давно зрозуміло. Але невже хоч логічно не можна подумати? Наприклад, звільняється працівник на початку жовтня, коли ВЗ ще 1,5. З ним проведено повний розрахунок. Потім колись цей закон таки опублікують і набере він чинності з 1 жовтня... З кого утримувати ті 3,5%? Типу роботодавець не збідніє - заплатить зі своїх? Може це і не страшні гроші, але як же норми святого ПКУ? А як же додаткове благо у разі сплати податків за фізичних осіб? І тут роботодавець буде крайнім. Це тільки один приклад, бо база військового збору не обмежується зарплатою. Коротше кажучи, жовтень буде спекотним.

А що ви думаєте з цього приводу? Поділіться з нами у коментарях.