Камеральна перевірка податкових декларацій

Податківці проводять камеральні перевірки у приміщенні контролюючого органу на основі поданих податкових декларацій та даних електронних систем. Її предметом є своєчасність подачі декларацій, реєстрації ПН/РК та сплати податків. Перевірка охоплює всю податкову звітність і не вимагає спеціального рішення керівника чи згоди платника

ГУ ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до пп. 75.1.1 ПКУ камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних ЄРПН та даних митних декларацій), а також даних ЄРАН та даних СЕА реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. 


Предметом камеральної перевірки також можуть бути:


  1. своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);
  2. своєчасність реєстрації ПН/РК у ЄРПН, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у ЄРАН, виправлення помилок у податкових накладних;
  3. своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;
  4. повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним п. 2, 3 ч. 1 та п. 10 ч. 2 ст. 5 Закону України від 15.07.2021 № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні»;
  5. своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимог ст. 39-3 ПКУ;
  6. своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки;
  7. своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначених ст. 39-3 ПКУ;
  8. своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог п. 44-1.2 ПКУ;
  9. своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбачених ст. 44-2 ПКУ;
  10. своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно до п. 44-1.3 ПКУ, п.п. 6 - 8 п.п. 73.3.1 ПКУ;
  11. своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов'язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до п. 141.13 ПКУ, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.


Згідно зі ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. 

Нагадуємо, що камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. 


Джерело: ДПС