Щодо звільнення від оподаткування ПДВ імпорту товарів, митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро

Члени Української Ради Бізнесу закликають народних депутатів якнайшвидше прийняти зміни до ПКУ в частині оподаткування ПДВ при отриманні товарів, які пересилаються у міжнародних поштових та експрес відправленнях, митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро

Члени Української Ради Бізнесу (УРБ) закликають народних депутатів якнайшвидше прийняти зміни до п. 196.1 ПКУ в частині оподаткування ПДВ при отриманні товарів, які пересилаються у міжнародних поштових та експрес відправленнях, митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, передбачені ПЗУ №11416. Водночас пропонують невідкладно провести публічне обговорення європейської моделі One stop shop щодо міжнародних посилок та сприяти її реалізації в Україні протягом 2025-2026 років.


З урахуванням світових тенденцій та специфіки адміністрування міжнародних посилок в Україні – необхідно проводити подальшу роботу у напрямку адміністрування міжнародних посилок та ближчими роками реалізувати наступні кроки:


  1. трансформувати обтяжливий для контролю та адміністрування ПДВ з міжнародних посилок у комплексну національну модель переміщення товарів через кордон на зразок системи єдиного вікна ЄС (One Stop Shop) або відповідне оновлення існуючої в Україні системи електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ), враховуючи, що «традиційна» модель втрачає свою ефективність в умовах постійно зростаючих обсягів малих посилок;
  2. переглянути неоподаткований поріг згідно з практикою ЄС та поширити стягнення ПДВ з іноземних онлайн продавців, включивши до нього товари низької вартості. Це складніша процедура, ніж стягнення ПДВ з транскордонних закупівель цифрових послуг, оскільки вона вимагає додаткових дій у митних процесах на кордоні. Для митної служби залишається обтяжливим стягувати ПДВ на кордоні з великої кількості відправлень низької вартості. Однак модель «збору продавцем» нівелює цей недолік, якщо вона поєднується з вимогою, щоб продавці, особливо цифрові платформи, забезпечували передачу інформації про відправлення та попередню оплату ПДВ по ланцюжку постачання, що дасть можливість також швидко оформити розмитнення на кордоні;
  3. забезпечити застосування системи аналізу ризиків під час декларування товарів, впровадження легкої та зручної системи сплати податків тощо;
  4. реалізувати низку заходів для боротьби з можливими незаконними схемами «малих посилок»: посилення відповідальності за онлайн-торгівлю незаконними товарами або незаконному проникненню товарів через кордон; розширення можливостей для доступу та оцінки даних з боку контролюючих органів (дані імпортерів, платформ електронної комерції та постачальників);
  5. 🔹розглянути рекомендовані ОЕСР щодо правил звітності для цифрових платформ стосовно шеринг-економіки та гіг-економіки, а також директиву Європейського Союзу про адміністративне співробітництво 7 (DAC7), яка реалізує цю модель. DAC7 містить положення, що дозволяють уникнути накладення зайвого тягаря на іноземні платформи, які вже зобов’язані повідомляти відповідну інформацію податковій адміністрації у своїй національній юрисдикції.


Джерело: Українська Рада Бізнесу